Marketingstrategie
Een effectieve marketingstrategie is een belangrijke bouwsteen van elke succesvolle onderneming en gaat verder dan het promoten van producten of diensten. We geloven in het opbouwen van authentieke connecties en in marketing die waarde toevoegt. We kijken daarbij naar het grotere plaatje en richten ons niet alleen op korte termijn successen, maar zeker ook op het opbouwen van lange termijn relaties.
We richten ons onder andere op het verbeteren van online zichtbaarheid, vindbaarheid in de zoekmachine resultaten (SEO), het optimaliseren van conversies (van bezoeker naar klant), en het opzetten van contentmarketing. We creëren effectieve strategieën die aansluiten bij de interesses en behoeften van de doelgroep.
SEO: meer resultaat tegen relatief lagere kosten
Zoekmachineoptimalisatie, ofwel SEO, zien we als een cruciaal onderdeel van een marketingstrategie gericht op duurzame groei en langetermijnsucces.
Waar betaalde advertenties vaak al op korte termijn prima resultaten kunnen opleveren, brengt het vaak ook aanzienlijke kosten met zich mee. Een goed uitgedachte contentstrategie kan, zeker gecombineerd met SEO, meer opleveren tegen relatief lagere kosten.
Het vereist wel wat geduld en toewijding, maar de beloningen zijn de moeite waard. Een sterke SEO-aanpak zorgt niet alleen voor een betere zichtbaarheid en vindbaarheid, maar bouwt ook aan de autoriteit en geloofwaardigheid van een merk.
Conversie Optimalisatie: maximale resulaten
Conversieoptimalisatie is waar het echt interessant wordt in marketing. Veel bezoekers op je website zijn natuurlijk geweldig, maar als deze niet omgezet worden in concrete resultaten, blijft het potentieel onbenut. Daarom richten we ons niet alleen op het bereiken van een groter publiek, maar ook op het verhogen van conversies. Oftewel het omzetten van bezoekers in klanten, fans of andere doelstellingen.
Vaak gaat het hierbij niet om ingrijpende veranderingen, maar meestal om eenvoudige aanpassingen en slimme optimalisaties die al een wereld van verschil kunnen maken. Denk aan het verbeteren van de gebruikerservaring op je website, het verduidelijken van call-to-actions of het aanpassen van bepaalde bewoordingen.
Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar we houden van een praktische aanpak. We beginnen met het plukken van het laaghangend fruit, de kleine veranderingen die direct impact hebben. We helpen graag om meer resultaat uit een website en marketinginspanningen te halen.
Online en Content Marketing
Online marketing, content marketing, ze zijn tegenwoordig eigenlijk onmisbaar in elke strategie. Het gaat niet alleen om wat je de wereld in stuurt, maar vooral ook om het hoe en waarom.
Een sterke contentmarketingstrategie draait om het delen van jouw verhaal op een manier die aansluit bij je publiek. Of het nu gaat om blogberichten, updates op sociale media of het schieten van video’s, het doel is om content te maken die mensen aanspreekt, raakt of ze in beweging brengt.
Het gaat over betrouwbaar overkomen en gezien worden als expert op een bepaald (vak)gebied. Door het slim inzetten van SEO, een doordachte contentstrategie en gebruik maken van diverse online kanalen is het een lange termijn inspanning die veel kan opleveren wanneer je dit goed aanpakt.
Daarom is het van belang om persoonlijk te werk te gaan en de strategie aan te laten sluiten bij het product, het bedrijf en/of het merk. We denken hierover graag mee, zeker wanneer het voorbij de kant-en-klare, middle of the road aanpak mag gaan.
Op zoek naar een marketingstrategie die niet alleen gericht is op korte termijn resultaten, maar ook bijdraagt aan het opbouwen van een merkidentiteit en een sterke band met de doelgroep? We gaan graag de samenwerking aan!