Conceptontwikkeling: Van creatief idee naar gevalideerd en gelanceerd project
Met onze ontwikkelstudio gaan we praktisch en doelgericht te werk, om vanuit inspirerende ideeën in een relatief korte tijd iets tastbaars te maken. We gaan aan de slag met een duidelijke planning en structuur, om zo onze concepten al vroeg in het proces te kunnen testen en valideren met de doelgroep.
Prototyping en validatie
Zo bouwen we bijvoorbeeld prototypes voor apps, online platforms en communities, die na succesvolle validatie doorontwikkeld kunnen worden tot een eindproduct. Daarbij zoeken we een goede balans tussen kwaliteit, snelheid en schaalbaarheid, om in de begin fase niet teveel tijd te verliezen aan details die nog geen verschil maken. We zorgen er wel voor dat bij succes er vlot opgeschaald kan worden en de ontwikkeling niet eerst opnieuw gestart hoeft te worden.
Merkidentiteit en strategie
Een unieke merkidentiteit brengt het juiste gevoel over en maakt een sterke indruk. Onmisbaar voor een goede marketingstrategie en we besteden hier dan ook veel tijd en aandacht aan. Dit doen we al in een vroeg stadium, omdat we geloven in het totaalpakket.
We gaan niet eerst eindeloos zitten brainstormen of schetsen, maar we vinden het begrijpen van de doelgroep wel enorm belangrijk. Het ontwikkelen van een merk en strategie die aansluiten bij de beoogde doelgroep wordt dus meegenomen in de prototyping fase, zodat er in een latere fase op doorontwikkeld kan worden met feedback vanuit de validatie.
Creatieve productlanceringen
Voor ieder concept vinden we een passende manier om te verbinden met de doelgroep, om een zo groot mogelijk publiek te bereiken en ieder nieuw project een vliegende start te geven. Over het algemeen past een ‘soft launch’ het beste bij een snelle ontwikkeling en prototyping, door bijvoorbeeld een groep ‘early adopters’ toegang te geven tot het product terwijl je nog aan het (door)ontwikkelen bent. Dit zien we ook veel in de gaming industrie.
Natuurlijk moet je wel wat te bieden hebben en is het belangrijk om helder te zijn in de communicatie. Maar over het algemeen kan je prima zonder al te veel rumoer je product in de markt zetten, een aantal verbeteringsrondes doorvoeren vanuit de feedback en daarna alsnog een ‘launch party’ houden voor een feestelijke start.
We hebben al vele verschillende productlanceringen mogen doen, van geruisloze soft launches tot feestelijke lanceringen met aftellers en champagne. Het blijft een van de mooiste momenten in de levensloop van je product of project!
In-house concepten en partnerships
We ontwikkelen niet alleen onze eigen projecten, maar staan ook altijd open voor nieuwe samenwerkingen en partnerships. We werken graag samen met andere ondernemers om hun ideeën en concepten waar te maken. Daarbij vinden we het belangrijk dat we van toegevoegde waarde kunnen zijn, en dat projecten voldoen aan onze impact criteria.
Zo vinden we het belangrijk dat het concept of project een verschil kan maken in de levens van mensen of een bepaalde impact op de wereld. Dat zijn niet zomaar wat mooie woorden, maar we willen onze tijd zo zorgvuldig mogelijk investeren en met ons creatieve en technische werk echt iets kunnen betekenen voor mensen.
Heb je een goed idee en zou je de mogelijkheden van prototyping of conceptontwikkeling eens willen bespreken?